KARANGAN
KEPENTINGAN/KEBAIKAN/FAEDAH
![]() |
TAMBAH
ILMU
|
|
ISI
MASA LAPANG
|
ERAT
PERSAUDARAAN / PERSAHABATAN
|
HIBUR
HATI
|
TAMBAH
PENDAPATAN/ TINGKAT EKONOMI
|
SEMAI
NILAI POSITIF
|
KUASAI
BAHASA
|
|
SIHAT
BADAN
|
|
Kebaikan
![]() |
|
Masa
terluang dengan perkara berfaedah
|
Bersukan
bersama ahli keluarga akan merapatkan
hubungan keluarga dan rakan
|
Terhibur dan menghilangkan tekanan setelah penat
bekerja
|
Semangat
bekerjasama , berdisiplin dan bertolak ansur
|
|
Berpeluh
|
||||
Kebaikan
![]() |
Banyak
pengetahuan dan pengalaman
|
|
Masa
terluang dengan perkara berfaedah
|
Membaca
bersama ahli keluarga akan merapatkan
hubungan
Bertukar-tukar
buku dengan rakan
|
Terhibur dan menghilangkan tekanan setelah penat
bekerja
|
Bertambah
perbendaharaan kata
|
|
||||
|
Kebaikan
Menonton
Televisyen
|
|
Menonton
bersama ahli keluarga akan merapatkan
hubungan
|
Terhibur dan menghilangkan tekanan setelah penat
bekerja
|
Semangat
bekerjasama , berdisiplin dan bertolak ansur
|
![]() |
|
JADUAL PETUA MENULIS KARANGAN
PERISTIWA
![](file:///C:/DOCUME%7E1/user/LOCALS%7E1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image004.gif)
![]() |
Tarikh /
Masa / Tempat
|
Persediaan
|
Ucapan
|
![]()
Rentetan Peristiwa
|
Suasana
|
Penyampaian Hadiah /
Jamuan
|
Harapan/
Perasaan
|
![]() |
Masa
Petang
Tempat:
Dewan
|
Latihan
Persembahan, Menghias dewan
Membersihkan
kawasan sekolah
Menyusun
kerusi tetamu
|
Guru Besar
Wakil Murid,
Orang yang
diraikan
|
-
Bacaan doa
-
Bacaan biodata
-
Persembahan murid
-
Contoh: deklamasi sajak,
|
Sedih/
sayu
|
Cenderamata
disampaikan
oleh guru besar, dan murid
|
Beliau
sentiasa sihat dan mengingati kami
Dapat
pengganti yang sebaik beliau
|
![]() |
Sabtu
20 Mac
2012
Padang
sekolah
|
Latihan
Rumah sukan
Persembahan,
Bergotong
royong membersihkan sekolah
Menyusun
kerusi tetamu
Menyusun
hadiah
|
Guru Besar
berucap merasmikan
|
-
Bacaan doa
-
Persembahan murid
-
Contoh:senaman beramai-ramai
-
Acara Sukan
|
Riuh
rendah
bersorak
|
Cenderamata
disampaikan
oleh guru besar kepada murid dan
pasukan yang berjaya
Olahragawan/
Olahragawati
|
No comments:
Post a Comment